Het Borstenboek – Kaat Bollen (recensie + winactie!)

Kaat Bollen (27) studeerde Psychologie en Seksuologie aan de KU Leuven. Ze werkt als seksuologisch consulente.Met haar spraakmakende debuut Het schaamhaarboek demonstreerde de jonge seksuologe Kaat Bollen met verve dat ze niet bang is een taboe rond seks te doorbreken én daar tekst en uitleg bij te geven. Met Het borstenboek gaat Kaat verder op de succesvol ingeslagen weg. Ook deze keer staat het verband met seksualiteit centraal: welke rol kan de boezem spelen in het verhogen van het seksuele genot? Kaat geeft praktische tips en pittige antwoorden op alle prangende vragen. En ook deze keer zal Vlaanderen zijn mening laten horen via een enquête in het populaire weekblad ‘Humo’, met opnieuw spraakmakende conclusies. Dit is een boek dat niemand – man noch vrouw, jong noch oud – onberoerd zal laten. “Want borsten zijn een wonderlijk fenomeen!” aldus de auteur.

Het Borstenboek
Kaat geeft in dit boek pittige antwoorden op prangende vragen waarbij je ongetwijfeld al hebt stilgestaan, maar die je niet durfde te stellen. Haar borstenenquete bij meer dan achtduizend mensen leidde tot onverwachte resultaten en spraakmakende conclusies. Kaat durft bovendien een aantal taboe-onderwerpen aan te snijden. Bovenal hoopt zij dat je dankzij dit boek meer van je borsten – of die van je partner- gaat houden. Dat je ze meer gaat appreciëren en er meer van gaat genieten, ook in bed. Want borsten blijven toch een magisch meesterwerkje van de natuur!

Recensie
Ik moet toegeven dat de ontvangst van Het Borstenboek wel wat hilariteit opriep binnen ons huishouden. De kleuter riep enthousiast: “tietjes!!” en de heer des huizes bood gelijk aan de recensie voor zijn rekening te willen nemen. En inderdaad, Het Borstenboek staat vol ‘tietjes’, in alle soorten en maten. Maar het staat ook vol weetjes, feiten en tips. Wie vond de BH uit en wanneer? Wie was verantwoordelijk voor de eerste borstvergroting? Waarom hebben mannen tepels? Leuk om te weten en leuk om te lezen. Maar er is ook een hoofdstuk gewijdt aan de minder leuke kant van borsten: borstkanker. Kaat besteedt aandacht aan de medische kant, maar ook aan de effecten van een borstamputatie op je seksleven.

Het Borstenboek is vermakelijk, informatief en taboe-doorbrekend. De feiten en weetjes zijn interessant, de serieuze noot tilt het boek boven het niveau van een ‘niemandalletje’ uit. Bovendien staat het boek vol prachtige foto’s, varierend van borsten-zoals-die-van-jou-en-mij, via bekende seksbomborsten tot licht erotische plaatjes. Het borstenboek is een leuk cadeautje voor jezelf, of – zeker in deze maand van de borstkanker- voor een goede vriendin.

*Update: de winactie is gesloten en Het Borstenboek is gewonnen door: Annemieke de Boer.

Direct bestellen? Klik hier en wordt gelijk doorverwezen!